Szomorúan tapasztalom, hogy már általános iskolában is sok matek órán lehet használni számológépet… Én régen emelt matekos csoportban tanultam általánosban, s mi nem használtunk számológépet, mindent fejben vagy írásban számoltunk ki.
Nem is lenne ezzel baj, ha akkor használnák, amikor tényleg szükséges, pl. 8. osztályban gyökvonásnál. De erre is van egy táblázat, így még ott sincs szükség a számológépre. Úgy vélem egy hatodikos osztályosnak nincs szüksége rá.
Így ebből az apropóból készítettem egy listát a számológép használat előnyeiről és hátrányairól, amiket tapasztalok a diákoknál
Előnyei | Hátrányai |
---|---|
biztonságérzetet ad | még a 2×2-őt is beütik a diákok- nem tudják a szorzótáblát |
kevesebb idő alatt elkészül a feladattal | ha a diák nem tudja a műveleti sorrendet, az eredmény akkor is rossz lesz |
szinte bármit kiszámol | nem tudnak a diákok fejben és írásban számolni. Ez a felvételin nagy hátrány lehet (ha még előtte áll) |
egy jó számológéppel az érettségin akár egy jegyet is lehet javítani | számológép függőség, ha nincs nála a számológép, akkor sem számol fejben vagy írásban a tanuló, inkább használja a telefonját |
ha kétsoros a számológép, nyomon lehet vele követni az előző számolásokat is | a számológép tudását nem használják ki, így az érte fizetett pénz pénzkidobás |
A szülőknek oda kell figyelni, hogyha a gyerek még a felvételi előtt áll, hogy minél hamarabb le kell szoktatni a számológépről. S újra meg kell tanulni írásban számolni.
Az érettségi előtt állóknál ez nem fontos, hisz ott a számológép nagyon sokat is számíthat! De ők se felejtsék el, hogy a számításokat jobb leírni, mert ezek pontot érhetnek!
Eszter