Munkám során rengeteget diákkal foglalkoztam már, s mindenben megpróbálok nekik segíteni, hogy a megfelelő eredményt érjék el a matek tanulásában.
Már régóta feltűnt egy hiba, amit mindenki elkövet, így most szeretném rá felhívni a figyelmet, mert ennek a használatával lényegesen le lehet csökkenteni a tévesztések számát, s talán élvezetesebb is lehet az egész tanulás.
Ez pedig az adatgyűjtés hiánya. Úgy látom, hogy mostanában nem divat az adatgyűjtés. Pedig, ha visszanézzük a matek könyveinke, már akinek még megvan ;) akkor láthatjuk, hogy már alsó tagozatban tanítják. Ez az a rész a szöveges feladatoknál, ami uncsi, sokat kell körmölni, minek kell leírni, hogy adat, terv, számolás, amikor már egyből ki lehet számolni az eredményt? Ilyen kérdések fogalmazódnak meg olykor a diákokban.
DE! Nem véletelenül tanítják. Ha mindig beleépíted a matek feladatok megoldásában, akkor garantálom a sikeres felvételi, s érettségit! Mert egy feladat így lesz átlátható számodra, s ha valamit átlátunk, akkor sokkal könnyebb megérteni, s megoldani.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy szugerálják a feladatokat, s ülnek felette, s nem csinálnak semmit. Meg szoktam ilyenkor kérdezni, hogy "Mit csinálsz?" Általában azt a választ kapom, hogy "Gondolkodom." Ez nagyon szuper, gondolkodni kell, de egy matek feladatnál el is kell kezdeni, mert akkor látjuk meg az összefüggéseket!
De hogyan kell elkezdeni? Hát az adatok kigyűjtésével!
Lesznek köztük fontos adatok, s lényegtelen adatok. Például, ha ki kell számolni, hogy hány szilvás gombóc készült el tegnap, akkor fontos e, hogy az édesanyád készítette, aki 40 éves? Ugye, nem? De ez is egy szám, de mégsincs szükségünk rá ahhoz, hogy megoldjuk a feladatot.
Így azt tanácsolom, hogy mostantól, ha megoldasz egy matek feladatot, főként szövegest, sose felejtsd el, hogy GYŰJTS ADATOT! S így egy lépéssel közelebb leszel a matek megszeretéséhez. ;)